maandag 10 juni 2024

Allemaal breiwerk

De laatste weken regelmatig last gehad van mijn ogen en hoofdpijn. Dan kan ik niet zo goed met de lapjes werken, te priegelig, of lezen. Breien gaat dan nog het beste. Ik wissel wat ingewikkelde patronen af met gemakkelijke.
In mijn blog van 8 april schreef ik over de Single Sockalong. Ik was toen begonnen met Clevery Practical Sock van Paperdaisy. Deze sok is inmiddels klaar, het is een leuk patroon om te breien met veel foefjes. Ik vond het moeilijk om de meerdering voor de hak te bepalen. Deze begint op de bovenvoet vlakbij de knik. De voet van de sok is eigenlijk iets te lang. Ik ga nog nadenken of ik hem ga uithalen. De 2e moet ik nog breien.





Het 2e patroon wat ik had gekocht voor de Single Sockalong was Castle in the Sky, ook van Paperdaisy.

Ook in dit patroon zitten foefjes. De wol, van Wolhobby, laat het motief niet zo goed zien. Het breien van het beenmotief was wel vermoeiend voor mijn handen, ik doe daarom maar 2x de boogjes. Ook van deze set heb ik 1 sok klaar.









Met 1 van de luxe sokkenwolletjes, met Silk, uit mijn vorige blog heb ik al een Sarnico sneakersock gemaakt. Nr. 2 net opgezet.



En als ik dan gemakkelijk wil breien, zonder na te denken, pak ik de Cumulus Tee van Petitknit. Ik heb de bovenkant en de mouwen klaar. Nog ong. 15 cm breien. Ik gebruik Holst Coast garen, kleur Olive. 
foto Petiteknit

Passessie.

Mouw 1 bijna klaar.

Klaar.

Afgewerkt met I-Cord

Wordt vervolgd.

Groet,


Dientje

10 opmerkingen:

  1. HĂ© wat vervelend dat je niet helemaal in orde bent. Geweldig dat het je toch lukt om zulke prachtige sokken te breien. Het zijn echt plaatjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He jakkes Dini echt heel vervelend dat je weer zo'n last van je ogen en zo vaak hoofdpijn hebt, daar wordt je niet blij van. Sta echt versteld dat er dan nog zoveel uit je handen komt. Prachtige exemplaren van sokken laat je zien, heb daar echt bewondering voor hoe mooi jij dat kan. De trui vind ik ook een heel mooi model en lijkt me heerlijk om te dragen. Veel sterkte met je ongemakken, hoop dat het snel weer wat beter met je zal gaan.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend Dini, dat je last had van je ogen en hoofdpijn. Niet leuk. Beterschap! Maar wat je breit is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat akelig dat je steeds last van je ogen hebt, bewonderingswaardig dat het je lukt om zulke bijzondere sokken te breien. Ze lijken me behoorlijk complex maar wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel vervelend dat je zo'n last hebt van je ogen en hoofd. Gelukkig dat je dan toch nog iets kan doen, ik vind het knap van je om zulke mooie sokken te breien en je truitje wordt ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk kan de huisarts of de oogarts iets voor je doen, zodat je weer goed kunt zien, want daar zal ook de hoofdpijn wel van komen.
    Maar ondertussen maak je prachtige sokken met de mooiste patronen. Lijkt me een hele kunst om dat te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ogen en hoofdpijn hebben van alles met elkaar te maken. Weet je al hoe het komt en wat er aan de hand is?
    Breien gaat meer op de automatische piloot dan patchen en quilten, maar jouw breiwerk is nou ook weer niet iets dat je zomaar even doet. Dus ik vind het een hele prestatie wat je hier laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sokken met mooie patronen. Een leuk truitje ook, wil je laten weten of het garen Holst coast fijn breid en waar bestaat het uit?
    Ja, met dit weer kun je makkelijk nog breien. Wat naar dat je veel hoofdpijn hebt en je last hebt van je ogen, dat kost veel energie:( Ik hoop dat er snel een oplossing voor is/komt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat veel breiwerk heb je toch klaar weten te spelen, ondanks de ongemakkelijkheden! Dat kan je behoorlijk dwars zitten. Ik hoop dat er verbetering mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoop dat je niet al te lang geplaagd wordt door hoofdpijn en last van de ogen. Ondanks dat, heb je een ongelooflijke productie gedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen