donderdag 13 december 2018

AFFO's

Het heeft een poos geduurd, maar er zijn weer een paar AFFO's.
In 2015 begon ik met een stel sokken als onderweg project tijdens de vakantie.
In juni van 2015 had ik de voet en de hak van de 1e sok klaar. Dit was in Diekirch Luxemburg.

In januari 2016 was deze sok klaar. Foto in Vermala (Crans-Montana) Zwitserland.

En begonnen met de 2e.

De 2e sok is daarna niet altijd mee geweest tijdens de vakantie. In juni 2018 was hij klaar, maar moest alleen afgekant worden.

In december 2018 eindelijk klaar en draden afgehecht.

De sokken zijn gebreid van Drops Delight, het nummer weet ik niet meer.

Tweede AFFO is mijn Top down vest Paulie een patroon van Isabell Kraemer.
Ik begon hiermee op 19 maart 2016 (in de auto) op de heenreis naar Les Coches Frankrijk. De foto is in Duitsland gemaakt. 

Aan het eind van de week had ik de pas af.

In Oktober 2016 had ik voor- en achterpand bijna klaar.

In januari werden de boorden er aan gebreid en alles afgekant met een I-cord.

Na de vakantie in juni 2017 was ik met de 2e mouw bezig.

In maart 2018 had ik beide mouwen klaar en moest kijken of ze goed op lengte waren en afkanten.

Tijdens de workshop op 24-11 bij het Kleinvak door Mireille laten kijken of de lengte goed was. Deze week afgekant met I-cord. Nu nog draden afhechten opspannen.

Het vest is gebreid van Scheepjes Invicta nr. 975. Willy van de tante van Tjorven heeft hier een omslagdoek van gehaakt, zie hier.


Fijne dag.


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat zal dat een lekker gevoel zijn nu deze creaties af zijn! Soms heb je dat... blijven er dingen liggen om de één of andere reden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, het vest en de sokken. Knap dat je nog weet wanneer je ergens aan begonnen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om onderweg projecten te hebben. Heerlijke sokken heb je erbij gekregen. Het vest is prachtig geworden. Ik lees nu in mijn logje dat ik nog een bol over heb gehouden, maar waar heb ik die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Ik had er dus al sokken van gebreid, die heb ik intussen cadeau gedaan.

      Verwijderen