zondag 16 december 2018

Workshop

Donderdag ben ik naar de workshop Hand Quilten geweest bij Petra Prins in Zutphen, door Judith van Juud's Quilts. Ik heb al diverse dekens gequilt, maar ik heb het nooit goed geleerd. Tijd om de puntjes op de i te zetten.
 foto blog: Vanuit de winkel 

In het tasje zat een Wholecloth (een voorgedrukte top), batting en een achterkant.
 foto blog: Vanuit de winkel 

Na een uitleg begonnen we met strijken, dubbelen en opspannen van de Wholecloth.

Na 'droog' oefenen zonder draad, gingen we voor het echte. Het viel niet mee om het volgens de regels te doen.
foto blog: Vanuit de winkel 

IJverige Hand.
foto blog: Vanuit de winkel 

Soms moest de Juf er aan te pas komen.

Ik had pas zaterdagavond tijd om nog een paar rijen te quilten, zondag weer een stukje. Het rondje is bijna klaar.

Zo zie je het resultaat beter.

Het was een leuke workshop. In januari nog een middag. Dus tot dan meters maken.

Groet,


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je deze workshop volgt. Ik wil het ook eens goed leren, dus wie weet zit ik in de volgende workshop-klas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het heel leerzaam. Zal nog wel een tijd duren voordat het altijd mooi en regelmatig wordt. Regelmatig is het redelijk, maar ...
      Groet, Dientje

      Verwijderen
  2. Ik vind het mooi worden zeg, je hebt straks een heel mooi quiltje op tafel liggen of aan de muur hangen. Leuk om zo'n cursus te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is mooi quiltwerk! Ik doe altijd maar wat en ik beweeg de naald zeker niet goed door de lagen heen.. ik rijg een beetje...
    Misschien moest ik ook maar eens zoiets gaan volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt mooi. Het is fijn om een goede basis te hebben. En dan is het een kwestie van doen.. succes en plezier met het meters maken.

    BeantwoordenVerwijderen