zaterdag 29 december 2018

Den Helder

13 december na mijn workshop in Zutphen, zie hier, ging ik 's avonds nog naar Den Helder.
Mijn nicht wilde weer beginnen met breien en haken, maar had nog enig advies nodig.
Ik had haar het patroon van de Stormy Day omslagdoek meegegeven.
Daar was ze mee begonnen.

Omdat het nogal een moeilijk patroon is voor een beginner, hadden we naar iets anders gekeken.
Op de blog van missneriss had ik een breipatroon van een omslagdoek gezien die we wel mooi vonden.
foto van blog missneriss

Garen besteld voor allebei.

Patroon vertaald en een afspraak gemaakt om samen hiermee te beginnen. Dus gingen we donderdagavond naar Den Helder.

Vrijdagochtend na de koffie begonnen we aan de Flat Out Fabulous Shawl. Eerst de beginselen van het Continental Breien geleerd. 

Tot de lunch bezig geweest, met dit resultaat.

Na de lunch Bowie, de hond van mijn achternichtje, opgehaald en naar het strand gelopen.



De zon scheen prachtig in het water.


Bowie is ook gek op een bal, helaas hadden we er maar 1 bal bij ons. Daarom maar om beurten de bal toegespeeld. Dientje van bijna 12 moest wel haar meerdere erkennen in Bowie van 1,5 jaar. De inspanning heeft wel haar tol geƫist, moe en stram 's avonds en de volgende dag.

's Avonds naar een kerstmarkt in de 'Donkere Duinen' geweest. Koud, druk.


Zaterdagochtend na de koffie heeft mijn nicht verder gebreid en ik aan mijn hexagons gewerkt, helaas geen foto's.

Na de lunch terug naar huis. Was gezellig.

Groetjes,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Wat gezellig!!! En zo lekker aan het strand wandelen.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en creatief 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben even aan het bij-lezen...
    Jullie hebben het nuttige met het aangename verenigd! Heerlijk uitje toch zo? Mooie foto's ook, krijg ook zin in het strand...

    BeantwoordenVerwijderen