maandag 3 december 2018

Workshop

Ik ben door Mireille van het Kleinvak in Schalkhaar gevraagd om een mini workshop Continental Breien en een mini workshop Kerstsokken breien te geven. 


Voor het Kerstsokken breien had zich niemand opgegeven, hoewel er vooraf regelmatig vraag was om tips te krijgen bij het sokken breien.
Ter voorbereiding had ik al een Kerstsok gebreid met Jo-Jo hiel

En een minisok met basis hiel (ouderwetse-, Nederlandse hiel).

Voor het Continental Breien heb ik alleen filmpjes en sites met uitleg opgezocht.
Er deden 6 dames mee. Bij de cursus zat een bol sokkenwol en een set sokkennaaldjes.
Na een korte inleiding gingen we aan de slag. Eerst alleen recht breien en later averecht. Na heel wat zuchten en kreunen lukte het allen. Niet iedereen vond het een verrijking.
Ik heb geen foto's gemaakt, onderstaande fotocollage is gemaakt door Mireille.

Ik had ook mijn Noorse truien meegenomen omdat het bij de kerstsokken ook over inbreien zou gaan. Een aantal dames hadden hier ook vragen over en wilde wel een mini workshop over inbreien. Misschien volgend jaar?

Ik vond het leuk om te doen. De reacties van de deelnemers waren ook positief. Niet iedereen zal het blijven doen, maar een aantal wel.

Fijne dag.


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je gevraagd bent om die workshops te geven! Maar het is in het begin best een gepriegel met die naaldjes als je net de steken hebt opgezet.. snap dat er gezucht werd! Het wordt pas leuk na een aantal naalden.
    Inbreien is gaaf, heb het juist gisteren weer zitten doen bij een truitje voor Guus.
    Fijne week gewenst, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om wat workshops te geven, altijd weer een verrijking, ook voor de lesgeefster.
    Succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te doen en hopelijk gaan er dames mee verder. Sokken breien is ook leuk. Als ik ze een tijdje niet gebreid heb moet ik wel weer de beschrijving erbij hebben.

    BeantwoordenVerwijderen