zondag 6 januari 2019

Oud en Nieuw

Zoals elk jaar sinds wij Dientje hebben, gaan we met oud en nieuw naar het huis van vrienden. We  hebben daar minder last van het vuurwerk. Het blijft een drama voor Dientje. 's Morgens vroeg kunnen we nog een redelijke wandeling met haar maken, zolang er maar geen vuurwerk wordt afgeschoten.

Behalve eten, drinken en kleding moet er ook wat te doen worden meegenomen. Zaterdag al wat voorbereid. Ik moet nog steeds randen aan de Switch maken. Zie Quilt van Ellen Remijnse van EQP.

Die moeten eerst worden geappliceerd. Dus alvast slierten gesneden voor de takken. Nu nog door de biasmaker en strijken.

Natuurlijk gaan de Hexjes ook mee. Maar of ik daar wat aan doe?

Wat heb ik gedaan.
Biais gestreken.

Stukje voor stukje uitmeten en opspelden.

2 Randen liggen gespeld klaar. Nu rijgen zodat ik ze rustig kan appliceren zonder bang te zijn dat de spelden er uit vallen.

Zo komt het er aan.

Nog even vanuit een andere hoek. 

Ben nu bezig met de boven en onderrand. Blaadjes en bloemen knippen en dan kan het afgemaakt worden.

Aan de Hexjes heb ik niets gedaan. Alleen alle losse onderdelen uitgelegd en gekeken hoe ik het verder wil afwerken.

Alles wordt goed in de gaten gehouden.


Groet,


Dientje

6 opmerkingen:

  1. Wat is de switch toch een leuke quilt en de hexjes quilt groeit ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent fijn bezig geweest met jouw handwerk. Toen onze hond nog leefde noemde ik ons "vuurwerkvluchtelingen". Als hij het kruid al rook begon hij te trillen. Pillen hielpen ook niet echt dus elk jaar met oud en nieuw huurden we een huisje in een stil vakantie park.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben ook wel eens gedacht aan zo’n park. Maar Dientje is ook bang voor geluiden die verder weg komen. Dan kunnen we ook geen rondje maken. Helaas.

      Verwijderen
  3. Je switch wordt prachtig, mooi worden je randen. Jullie zijn oud en nieuw weer goed doorgekomen. Zo sneu vind ik dat altijd voor de huisdieren die bang zijn. Fijn dat jullie een rustig adresje hebben om naar toe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt de Switch mooi, prachtige kleuren.
    Zo zielig voor de honden en andere dieren in het algemeen dat er mensen zijn die zo nodig zoveel vuurwerk moeten afsteken. Trouwens, ook ik ben wel eens huiverig voor zoveel vuurwerk, vind het erg gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt best veel gedaan! Als ik naar mezelf kijk en we zijn bij vrienden, dan doe ik meestal niks...
    Dat vuurwerk is echt balen! Ben blij dat het allemaal weer voorbij is.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen