vrijdag 4 januari 2019

Tussendoortje

Mijn achternichtjes zijn gek op poppen, Playmobil en knuffels.
Op de blog van Elizabeth, Busy Bessy, zag ik in december het patroon van een gebreide poppentrui
Dus, alsof ik al niet genoeg te doen had, in mijn restjes mand gedoken.
Resultaat:


De kabel heb ik anders gedaan.

Ik heb maar volgens patroon van Elizabeth gebreid, want ik had geen paspop bij de hand.

Ook nog maar aan een 2e begonnen. 

We zouden 1e kerstdag de achternichtjes zien, dus in de auto nog verder gebreid. Maar met nog 1 mouw te gaan, is het mee teruggegaan.

Nu nog het 2e mouwtje breien.

De pop die het truitje aankreeg had 3/4 mouwen, voor de rest zat het redelijk. Helaas geen foto gemaakt.

Fijne dag.


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Leuk truitje, ik heb het ook op mijn to do lijstje staan. Vind poppenkleertjes breien zo leuk. Kan alleen niet zeggen dat mijn restjes minder worden, bij mij komt er steeds een bolletje bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk! Weer zo anders in een andere kleur...
    Was het patroon duidelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elizabeth,
      Voor mij was het patroon duidelijk. Alleen bij de mouwen kom je met boord patroon 2r, 2av niet uit. Tenzij je, zoals ik had gedaan, bij het opnemen van de steken van de mouw aan beide zijden 1 tussensteek op neemt om geen groot gat te krijgen. Dan heb je dus 28 steken i.p.v. 26.
      Bedankt.
      Groet, Dini

      Verwijderen
  3. Ze zien er leuk uit. Zijn ze er blij mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er werd direct een pop gezocht. En pop heeft met een mooie trui aan de kersttafel gezeten.

      Verwijderen
  4. Leuke projectjes, daar zullen de nichtjes blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen