woensdag 30 januari 2019

Workshop Sashiko

Vorige woensdag heb ik bij de 100 Rozen in Deventer een workshop Sashiko gevolgd. Ik was nieuwsgierig naar de techniek.

Ik was de enige deelnemer en kreeg dus alle aandacht, haha.
Hier wat voorbeelden van de 100 Rozen.


Na een stuk geschiedenis, theorie en oefenen, heb ik een voorgedrukt vingerdoekje genomen om mee aan de slag te gaan.

Ik moest nog wel letten op een aantal regels. Daarom ging het niet vlot. Door het anders vasthouden van de naald, kreeg ik last van de hand. Ik ben dus eerder gestopt. Op het volgende handwerkcafé ga ik er mee verder.

Ondertussen heeft Jeltje van de 100 Rozen deze broek gerepareerd, dit heet Mending. Het stermotief ligt er los op de broek en is door de eigenaresse van de broek gemaakt bij een vorige workshop.

Ik ga het vingerdoekje afmaken en heb het plan t.z.t. een spijkerjasje te versieren.

Fijne dag,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie techniek, maar ik denk dat je daarvoor wel HEEL regelmatige steekjes moet kunnen maken... Ik denk dat ik ze liever teken dan met naald en draad :)
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sashiko is leuk om te doen, ik heb vorig jaar een workshop online gevolgd bij Jeltje. Het is zo'n leuk projecttasje geworden. Heb het nog steeds in gebruik. En ik heb nog een spijkerbroek liggen met een scheur bij de knie er in, dus zal dat wel op zijn sashikoos gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuke techniek en wat heerlijk om alle aandacht te krijgen! Mooi ook, de geschiedenis hiervan. Dit boek heb ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze techniek vind ik wel heel erg mooi. Leuk dat je 1 op 1 les had. Ik ben benieuwd wat je gaat doen met je spijkerjasje.

    BeantwoordenVerwijderen