woensdag 17 juli 2019

Vakantie, laatste week

Dinsdag, 17-06, reden we naar Bleckede/Radegast aan de Elbe, in de buurt van Lüneburg.
Warm, warm.
Dit deel van de Elbe en omgeving viel onder 'Naturschutz'. Er waren veel ooievaars.

Rondje door Radegast gelopen.

's Avonds nog even naar de Elbe gelopen en bij de caravan van ondergaande zon genoten.

Woensdag was ik vroeg en heb de puntjes bij de Carousel gezocht.

Daarna zijn we naar Lüneburg gegaan.

We waren nog niet in de hoofdstraat of liepen tegen een wolwinkel aan. Ben vond deze shawl erg mooi. We gingen de winkel in en ...

Kwamen met een bol garen en patronenboek naar buiten. Het is een apart patroon. Hier zal ik vast nog een keer op terug komen.

Ook hier weer mooie deuren.

Daarna zijn we naar Scharnebeck gereden. Hier is een lift voor schepen om een hoogte van ongeveer 40 meter te overbruggen. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat een schip naar binnen is gevaren en omhoog of omlaag is gegaan
Dit schip voer om 15.08 uur naar binnen en was om 15.17 uur op ooghoogte, linksboven. Interessant om te zien.
Het was weer een warme dag.

Donderdag hebben we de Elbe Oever Route gereden. Overal onderweg uitleg over het landschap en over de grens uit de DDR tijd.

Uitzichtpunt over de Elbe.

Hitzacker.

Beelden genoeg in het stadje, vooral die kabouterbeeldjes waren schattig. We hebben ze niet allemaal gefotografeerd en geteld.

En geboorteplaats van prins Claus.

Langs de Prins Claus Promenade werd wel duidelijk gemaakt dat scheepvaart belangrijk was.

Een ijver persoon heeft een kleed gebreid over het doopvont.
Vandaag was het een bewolkte dag en hebben we regen gehad.

Vrijdag hebben we langs de Elbe gewandeld. Op de kaart leek het alsof er langs de waterkant een pad was. Dit was niet zo. We hebben over strandjes en kribben gelopen zover als we konden, daarna de zelfde weg weer terug. Het was een hete dag, maar aan het water viel het nog wel mee.

Die Polizei war auch da.

Zaterdag zou ook weer een warme dag worden. We waren nog niet in Bleckede geweest.
Prachtige pumps in de etalage van een opticien. Hexagonstof, blijkt dit later een winkel te zijn die in de Cosmo lijst van Patchworkwinkels staat, grrr.

In het kasteel was de VVV en het Biosphärenmuseum te zijn. Er was een mooi park bij.

Boodschappen doen en snel terug naar de camping. In de schaduw nog een stukje Carousel genaaid.

Morgen gaan we verder.

Zondag, 23 juni, zijn we naar de Alfsee/Rieste gereden. Dit ligt boven Osnabrück.
Terwijl wij de caravan goed zetten en ons installeren, zoekt Dientje een koele, veilige plek. In mijn handtas.

Het is een grote camping met veel activiteiten. Doet me aan Centerparcs denken.
Groot waterski meer.

De Alfsee.

Onze campingplek, op de hoek van de Eulenweg en Marienkäferweg. Het was druk toen we aankwamen, maar tussen 17 en 20 uur gingen veel mensen weg.

Er zijn ook een paar Wildbreiers bezig geweest. Verschillende bomen hadden een jasje gekregen.

Weh, wilde ik de laatste rand van de Carousel vastnaaien, ontdekte ik dat ik 2 dezelfde stofjes vlak bij elkaar had gepland. Eerst maar een nachtje slapen.

Maandag zou het 35+ worden.
Besloten op de camping te blijven. Schaduw zoeken en creëren.

Met de Carousel bezig geweest. De oplossing is simpel. Er wordt niets uitgehaald. De puntjes zitten al vast aan de blauwe rand. De blauwe rand nog niet aan de blokjes. Dus ik schuif de blauwe rand met puntjes door zodat dezelfde stofjes wat verder uit elkaar liggen.

Naast een blokje om met Dientje en boek lezen vandaag niet veel actiefs gedaan.

Dinsdag, 25-06, werd een beetje van hetzelfde als maandag.
We hebben eerst boodschappen gedaan en een klein rondje gereden omdat we ook wilden tanken.
Terug op de camping heb ik het blok afgemaakt.

Klaar, liggend in het gras.

Hangend aan de luifel.

Woensdag, 26-06, gingen we naar huis.
Veel Hanzesteden gezien, vakwerkhuizen, mooie gebouwen, natuur. Veel gelopen, weinig wandelingen gemaakt. Boeken gelezen en Patchen. En wat belangrijk is: relaxen.

Binnenkort nog een soort vakantie in de buurt van Bad Bentheim. We gaan op 2 hondjes passen.

Fijne dag,

Dientje

1. Leuk om ook wat plekjes uit Lüneburg te zien. Daar wil ik ook graag eens naartoe. Ik volg al jaren een Duitse tv-serie die zich daar afspeelt. Wat liepen jullie tegen een prachtige sjaal aan, dat is een leuk souvenir.