woensdag 3 juli 2019

Weer terug

Meer dan een maand geleden maakte ik de laatste blog. Door slecht internet tijdens de vakantie heb ik het bloggen uitgesteld totdat ik thuis was.
Wat heb ik allemaal gedaan.
Op 27 mei was de laatste werkdag van mijn man. Daar ben ik niet de hele tijd bij geweest, maar ik dronk koffie op zijn afdeling en ging ook nog bij mijn oude afdeling langs. Aan het eind van de middag werden we in stijl naar het Theehuis van Bruggen in Deventer gereden. Na de borrel en toneelstukje hadden we een buffet.
Veel heeft hij gekregen waaronder van zijn collega's een bank, appelboompje en bonnen.

Een leuke, maar drukke dag.

Dinsdag, 28-5, hebben we de laatste spullen ingepakt en boodschappen gedaan. 's Avonds nog een afspraak.

Woensdag, 29-5, zijn we rustig begonnen en na de middag naar de camping Am Berg in Bentheim.

Donderdag, vrijdag en zaterdag hadden we afspraken met familie die in de omgeving woont, hebben we gewandeld, ijs gegeten in Bentheim.

We bleken toch nog wat vergeten te zijn en reden naar huis, een uur rijden van Bentheim. Daar lag de Magic Patch 137 waar ik 2 maanden op had moeten wachten.

Ook nog langs Lohuis-Tijhuis geweest om een patroon op te halen wat ik achteruit had laten leggen.
Waterloo.

Ik wil deze maken van de Jellyroll die ik al een paar jaar heb.

Deze foto heb ik op internet gevonden.

De laatste keer dat ik mijn achternichtjes zag, wilde de jongste ook zo'n ringling oftewel een vingerspeldenkussen, 'Aber ohne Tute'. Ik had wat voorbereid en heb haar er een uitlaten zoeken, ook zus wilde er wel 1. Van deze 2 heb ik geen foto gemaakt. De paarse ohne Tute heeft ze verruild voor een andere. Ik heb hem zelf gehouden en nog 1 afgemaakt. Er liggen nog 2 in mijn bakje om gevuld en afgemaakt te worden.

Tussen alle activiteiten door heb ik toch nog wat aan de Winterse Hexjes kunnen doen.

Op zondag gingen we richting Schwerin, camping Flessenow, in Noordoost Duitsland. Daar zou ik mijn nicht ontmoeten die via Berlijn, Rügen, Rostock naar Schwerin zouden komen. Het was een lange, warme reis met stapvoets rijden bij Osnabrück, Bremen en Hamburg.


Maandag, 3-7, rustig-aan-dag. Wat dingen gewassen, gewandeld. Tijdens de wandeling begon het hard te waaien en toen we bij het meer waren hing er een donkere lucht. Aan de overkant zagen we het al weerlichten.

Na een heftige regen en onweersbui werd het alleen maar benauwder.

Dinsdag zou weer een zonnige dag worden, maar minder warm. Dus naar Schwerin.

We parkeerden bij het Schlossparkcenter een heel groot winkelcentrum aan de rand van de Altstadt.

Schlossgarten


Het Schloss

De Dom 

Ook hier hexagon en mooie blokken om te patchen.


Toen we terug waren, was mijn nicht met de caravanclub gearriveerd, samen koffie gedronken.

Woensdagochtend begon al warm en zonnig. Om enige schaduw te krijgen ... tafelkleed en badlaken aan de luifel gemaakt. Verder hebben we niet veel gedaan, te warm.

We zouden met mijn nicht en man gaan borrelen, maar tegen 16 uur begon het weer te rommelen. Dientje was de caravan niet uit te krijgen. Dus een borrel bij ons.
Na een fikse bui werd het killer en er was aardig wat wind. Dus in de caravan zitten hexen.

Donderdag samen met nicht en man koffie gedronken. Zij gingen verder met de club en wij gingen naar Wismar, een Hanzestad. Die plaats is de moeite waard.

We parkeerden bij het station en liepen gelijk de Altstadt in.
Het 1e wat we zagen was de St. Nikolai Dom, met prachtige deuren.

Bij de entree keek je tegen een muur met fresco's.

Zoals altijd bezoeken wij een kerk of iets anders om en om vanwege Dientje. Nu kwam er een mevrouw op ons af om te zeggen dat wij met Dientje naar binnen mochten. Dieren waren ook God's schepselen en dus ook welkom. Een waterbak stond klaar. Toen we halverwege waren, kwam ze nog eens vragen of het goed ging met de Dientje. Geweldig.

Er was zoveel moois te zien, kijk eens naar de preekstoel.

En wat een rijkdom.


We gingen een watertje over en op de brug hadden ze deze varkentjes beelden geplaatst.

Allebei hebben het draaiende onderdelen, haha.

Verder de stad in.

Door bombardement in 1945 alleen de gevel blijven staan.

De St.Marienkirche werd ook verwoest. De contouren zijn weer neergezet, heel vreemd.

Rijke versieringen.

Mooie straatnaam.

Daarna hadden we even genoeg van de architectuur en historie. We liepen naar de oude haven.

Pakhuizen zijn verbouwd tot appartementen of er werd in oude stijl gebouwd.

Laatste blik op de Altstadt.

Morgen, vrijdag gaan we naar Medelby bij Flensburg. Daarover later meer.

Groet,



Dientje

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag, heerlijk om te lezen. Je man is nu met pensioen, van harte gefeliciteerd en hopelijk genieten jullie nog jaren samen van vele reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel gezien en genoten! Groot gelijk om bij warm weer je koest te houden. Ik had je blogberichtjes inderdaad wel gemist, maar wist dat je op vakantie ging. Soms is het ook wel rustig om eens een paar weken niet te bloggen. Moet kunnen, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen