woensdag 10 juli 2019

Vakantie vervolg

Na de vorige blogs over de vakantie had ik er even genoeg van. Ik dacht toen ik de foto's zag, hebben we alleen maar kerken, kastelen en vakwerkhuisjes gezien? Niet alleen maar, maar wel veel. En van de andere dingen zijn dan geen foto's gemaakt. Ik ga nu niet meer uitgebreid over alle bezienswaardigheden bloggen.

In Plön stonden we op een camping ten zuidoosten van de stad aan de Vierersee, Augstfelde. Er zijn veel meren in dit gebied.


Donderdag, 13 juni, was een warme dag. We bezochten Plön. Hier is een groot slot gebouwd. De tuin en bijgebouwen staan op een groot complex. Het slot is niet te bezoeken. Het complex met gebouwen, tuinen en uitzicht op de Plönsee zijn de moeite waard om te bezoeken. 

In de kerk mooie beschildering aan plafon en bank.

Bijna elke avond hadden we een regenbui en/of onweersbui. Dus regenbogen en 's avonds mooie rode luchten.

Vrijdag was het weer warm en gingen we naar Eutin.
Ook hier weer veel vakwerkhuizen en een slot met een grote tuin. Carl Maria von Weber is hier geboren en na veel zoeken vonden we zijn geboorte huis. Alleen een tekst boven het raam gaf dit aan. Hier geen foto van. Het is een leuke plaats om te bezoeken.

Zaterdag, 15 juni, was het World Quilt in Public Day. Nu zat ik elke dag al met mijn Patchwork voor de caravan en had wel nieuwsgierige blikken gekregen. Nu was ik van plan om alles wat ik bij mij had aan de luifel te hangen en de Quilt die ook mee was over de stoel te hangen.
Maar, ... we werden wakker met regen en het bleef regenen. Dus Quilt in Caravan Day. Ook ons uitstapje naar Lübeck werd uitgesteld.

Ik begon met mijn winterse Hexjes en toen ik bij mijn spullen voor de Carousel kon, ben ik daar mee begonnen omdat even klaar was met de Hexjes.
's Middags klaarde het op en hebben we boodschappen gedaan. Later nog een stuk langs het meer gelopen.

Tijdens de koffie 's avonds toch nog in Public mijn werk laten zien. Het Deense echtpaar, overburen van ons, had veel belangstelling voor mijn werk, dus alles wat ik bij mij had laten zien.

Wakker worden met geïmproviseerde designwall.

Zondag begon weer zonnig en gingen we naar Kiel.
Kiel heeft nog enkele oude gebouwen, maar veel nieuwbouw. Er waren diverse bouwputten en werd een enorme kermis opgebouwd en op diverse plekken in de stad allerlei stands en kiosken.
Het havengebied.

Opbouw van kermis en feesttenten, rechtsboven zie je een witte tent. Die stonden vooral in het havengebied.

Enkele bijzondere gebouwen. Rechtsonder, met de zeilen, is in het station. Daarboven de buitenkant van het station. 

Dientje kwam een vreemd figuur tegen.

Terug op Camping nog weer aan Carousel gewerkt. Ben was fietsen en Dientje lag in de caravan vanwege onweer in de verte.

Maandag was het droog en zou warm worden. We besloten wel naar Lübeck te gaan. De stad straalt nog veel rijkdom uit de Hanzetijd uit. Echt de moeite waard.

We begonnen bij Holstentor.

Moest gelijk denken aan de Blog van Truus Wijnen: Maandag, Wasdag.

Een prachtig uurwerk in de Dom

Veel rijkdom in de Dom.

Na de bezichtiging van de Dom was het wel tijd voor een kop koffie en .... Mmm.

 Veel mooie gevels en straatjes

De Burgtor

Carouselblok schiet op.


Nagenieten van een prachtige dag.

Morgen gaan we verder. Wordt vervolgd.

Fijne dag,



Dientje

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om je vakantiefoto's en tekst te volgen op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, natuurlijk heb je veel kerken en huizen gezien... maar ook veel natuur en je hebt heerlijk zitten patchen. Kortom een fijne gevarieerde vakantie waar ik ook van zou kunnen genieten!
    Prachtige foto's weer... Als je over 10 jaar terugkijkt, dan komen de herinneringen vast weer allemaal helder naar boven..
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi waterrijk gebied rondom Plön. Het ziet er ook allemaal prachtig uit. Wij bezoeken ook altijd veel kerken, maar dit jaar volgens mij maar één. Wasjes blijven ook altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen