vrijdag 20 mei 2022

Fruitig

Ik moest elastisch paspelband hebben voor een telefoontasje voor mijn bijna jarige achternichtje, zij krijgt een telefoon. In mijn winkeltje hadden ze een aantal kleuren en misschien dat er tussen de bandjes en kantjes ook nog wat zou kunnen staan. Geen paspelband maar wel andere bandjes met molens en rood fruit.

Dat rode fruit was een aanleiding tot .... 

Wat er aan vooraf ging. Op vrijdag werkten we altijd met een vast clubje secretaresses en hadden veel gein, maar werkten keihard.
Een jaar of 5 / 6 geleden ging ik met dat groepje collega's naar een feestje van een collega. We kenden niemand behalve mijn collega en haar gezin. We hadden met ons 3'en veel lol. Er was ook een optreden van een zanggroep. Zij waren gekleed in jurken bedrukt met appels of kersen.
Wij wilden ook zulke jurken voor de vrijdag. Je raad het al: de jurken zijn er nooit gekomen. Wat wil je ook met een voorraad lapjes waar je nog geen rok van kon maken.

Maar op één of andere manier bleven de kersen en appels terugkomen bij gelegenheden. Bijvoorbeeld toen ik 65 werd hadden alle collega's een schortje met kersen bedrukt. Ik kreeg een oorkonde en een theemuts.

Zelfs een bedeltje met kersen, aan de theemuts.

Toen ik met pensioen ging, zat er van deze stof een boekomslag om een ordner. In mijn sterrenquilt zit ook een ster met deze stof.

En wat is nu de verbinding van band met rood fruit en mijn werk.
Vrijdag (vandaag dus) heb ik afgesproken met de 2 oud collega's. Dat band bracht mij op een idee. Ik zou dus bezig met een telefoontasje voor achternichtje, maar werden telefoontasjes voor mijn collega's.

Ook weer volgens (gratis) patroon van ByAnnie.

Ik heb voor het bovenste zakje geen doorzichtig vinyl genomen, maar een stukje Mesh. 

Dit is het zakje voor de telefoon.

Zo is het geworden. De fruitige stofjes die ik nog had, zijn wel uitgedund.

De voorpret is het leukst en dat was het voor mij ook. Ik hoor nu al het gelach van mijn collega's.

Voor mijn achternichtje heb ik nog anderhalve week de tijd om een tasje te maken. En misschien voor haar zusje ook 1 en .... We gaan het zien.


Fijne dag en alvast een goed weekend.




Dientje

7 opmerkingen:

  1. Ha, dat was een hele reis van elastisch paspelband naar fruitige telefoontasjes!
    Maar heb je nu al dat paspelband gevonden?
    Wat leuk dat je nog steeds zo'n bijzonder contact hebt met je oud collega's!
    Dat band met molens en fruitmotieven doet me ook een beetje denken aan Zeeuws schortenbont..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, gelukkig. Ik kan hier weer reageren. Eerder was het reactie formulier weg. Wat een prachtige stofjes, leuk om er telefoontasjes mee te maken. Dat zullen ze vast erg waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk verhaal en wat een leuk telefoontasjes zijn het geworden.
    Fijn Weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik herken dit wel een beetje ;-) Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zullen je oud collega's super vinden, wat heb je dat
    trouwens prachtig gemaakt, mooi verhaal ook. Voor je
    achternichtje komt vast ook een bijzonder mooi tasje
    tevoorschijn.
    Fijn weekend, groet Josephine 🍒🍒🍒

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja het is een mooi eind geworden nu al nieuwsgierig naar de reacties :)))) En weer heel leuk gemaakt heerlijk met stofjes werken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig verhaal zeg, soms heb je iets wat als een rode draad door je leven loopt. Wat een leuke tasjes, ga ook eens bij het patroon kijken. Altijd handig om zoiets te hebben voor ooit.... Succes met de tasjes die nog moeten komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen