dinsdag 3 mei 2022

Van alles en ...

Nog wat gedaan afgelopen week. 
Ik ben begonnen met mijn Catch All Caddy. Dat viel nog tegen. Ik had dus deze stofjes gekocht.

Gewoon wat ik mooi vond en bij elkaar passend. Dom, dom, niet op de lijst met benodigdheden gekeken en van alles een halve meter gekocht. Volgens patroon moest ik 1 m. hoofdkleur, 1 m. contrastkleur en 1 m. tegenkleur hebben. Mijn idee moest ik dus aanpassen.
Maandag aan eind van de middag wist ik wat ik uit welke kleur wilde maken. De bovenste stof, rechts op de foto heb ik uit de voorraad genomen. Dit gebruik ik voor een deel als tegenkleur. Al met al veel tijd en rekenwerk kwijt. Overal maar papiertjes op gespeld, wat waarvan gemaakt moest worden.

Rustig aan begonnen met snijden. Ik moest wel met een naadje werken voor het langste deel en de richting van het motief. Donderdag lag alles klaar.

En ik begon alvast door te stikken van het langste deel.

Niet haasten.

Verder heb ik gebreid aan het Claire kussen van de Sassenach Kal. 2 Van de 5 delen heb ik klaar.

Op de blog van Josephine (Creation) zag ik een foto van een bloeiende Malus. Toevallig had ik net een foto van onze boompje gemaakt.

Op een eerdere blogpost had ze allemaal foto's van mens en dier met zonnebril op. Ik moest denken aan de zonnebril die we ooit voor Dientje kochten ivm wintersport en wandelen in de bergen. Nooit opgehad, alleen voor de foto. In het archief gedoken en ik vond deze foto nog. Ze was toen 9 maanden.

Zonder bril vindt ze het veel fijner. Hier loopt onze 15 jarige dame haar (zondagochtend) rondje.


Fijne dag.



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Zo dat lijkt mij wel een klus maar de kleuren zijn prachtig. Wat een krasse oude dame die haar rondje maakt.
    Groeten marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai ai, in al je enthousiasme had je niet gekeken hoeveel stof je van elk nodig had. Maar je hebt het weer creatief opgelost en uiteindelijk komt het goed!
    Dientje met een bril, ja... ik snap wel dat ze dat niet fijn vindt.
    Mooi breiwerk (ik kijk er niet te lang naar, dat snap je wel..)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Dini, wat een uitzoekerij is dat geweest, vind het knap
    dat je dat allemaal hebt uitgezocht. Been ook heel nieuwsgierig
    naar je vorderingen. Je kussen wordt ook heel mooi, vooral
    de kleur petrol vind ik er zo mooi bij staan. O kijk toch, heel
    mooi staat jou Malus boompje te bloeien.
    Haha zo lief, jullie Dientje met die zonnebril, en ze is ook
    al 15 jaar. Ons hondje Bono wordt op 1 Juni 16 jaar, maar
    wel een stuk minder vitaal met lopen. Je merk gewoon de
    zwakte in zijn achterpootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer zeg, dat je verkeerd gekocht hebt. Maar gelukkig kun je de tas toch maken. Maar wat een werk zeg. Ik denk dat het een mooie tas wordt, nog “ even” doorzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och jee, zoiets zou mij ook kunnen overkomen. Niet kijken wat er nodig is. Gelukkig kon je het goed oplossen. Het zijn mooi gekleurde lapjes bij elkaar. Die Dientje.... met bril, snap best dat ze het fijner vind zonder, maar het staat wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen