zaterdag 14 mei 2022

Catch All Caddy

Hier schreef ik al over de materialen die ik gekocht had voor de Catch All Caddy.


En hier dat ik begonnen was.

Ik begon met het lange tussenstuk te quilten.

Ondanks mijn bovenvoettransport, ingebouwd, verschoof de achterkantstof op de tussenlaag Soft and Stable.

Ik had al langer een boventranportvoet op mijn verlanglijstje staan en heb deze gekocht.

Het doorstikken ging veel beter en de achterkantstof bleef goed op zijn plek. Op deze foto heb ik alle delen gedaan en ook de hengsels.

Het tussenstuk heb ik met een naad gedaan.

Hier zie je het beter.

De motieven lopen daardoor aan de zijkanten dezelfde kant op als de voor- en achterkant. 

De voor- en achterkant liggen klaar om een bies te krijgen.

Even kijken hoe het gaat worden.

En dan liggen alle onderdelen klaar om in elkaar gezet te worden.

Stap voor stap.

Niet zonder uithalen. Ik heb de bies niet mooi doorgestikt.

Dan maar spelden ipv een knijpertje.

Volgende stap, zakken aan de voorkant en binnenkant.

En omgekeerd.

Tadadada, bijna in elkaar.

Aan het lange tussenstuk zitten ook zakken, 1 met en 1 zonder rits. Op sommige plekken moet ik door 4 dikke lagen en de laag van de binnenzak, deze is zonder Soft and Stable.

Een halve tas in opbouw.

De 2e kant zit er ook a met knijpers.

Bah, wil ik de bies er aanzetten en zie ik dit. Vergeten het biesje boven de rits vast te zetten aan tussenstuk.
Dus tornen, bies vastnaaien, losse stukjes vastnaaien en verder met biezen.

De bies erom zetten was een heel gevecht met zo'n stug geval. Op een paar schoonheidsfoutjes na zit het er goed aan. Zie hier het resultaat.

Zijkant met zakt met de rits.

Mijn plan was om de zakken aan voor en achterkant van de stof met motieven te maken met aan de ene kant roze en andere kant blauw/groene stof als voering en biesje. Nu heeft de roze een blauw/groene voering en de blauw/groene een roze voering. Het biesje is van de stof met motief.

Zak zonder rits.

De binnenkant. De zakken hebben ook een roze en blauw/groene binnen en buitenkant. Roze buitenkant heeft een blauw/groen biesje en omgekeerd. Boven de zijkanten loopt de bies door als 2 handvaten.

Ik vond het leuk om te doen, op het laatst wel moeizaam door de vele lagen en de stugheid. Het stoeien met de stof om goed uit te komen. Goed lezen, filmpjes kijken en doen. Voor mijn gevoel ben ik er lang mee bezig geweest, maar uiteindelijk blijkt het 'maar' een ruime 2 weken, 8 mei klaar, te zijn geweest.
Ik ben er blij mee.


Groet,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Nou, dat zijn heel veel fases in het maken van deze geweldige tas. Leuk om het hele proces te volgen, zeker met de foto's erbij.
    Wat een verschil met zo'n speciaal voetje. Maar het is wel véél mooier. En dan tenslotte die bies er helemaal omheen; ik kan me voorstellen dat dit moeilijk ging, hoorde je naaimachine al bijna stuiteren😜
    Wat een super handige tas heb je nu, en dit is toch veel leuker dan hem kant en klaar kopen! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap een hele klus maar je hebt nu wel een leuke tas. Mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tas is het geworden. En wat heb je hier veel werk aan gehad. Handig om knijpertjes te gebruiken, dat geeft iets meer grip. Je zult wel af en toe gemopperd hebben maar je mag hier wel trots op zijn. Super vind ik ook je gebruikte stoffen. Kortom: een toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap van je en hele klus.
    Maar geweldig mooi geworden............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel knap dat het je gelukt is, heb het patroon hier ook nog liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Dini, dit is toch wel een zeer bewerkelijk project
    geweest als ik deze post bekijk. En wat een doorzetter
    ben je. Uiteindelijk met wat kleine tegenvallers is het
    echt een SCHOONHEID geworden waar je trots op mag
    zijn. Prachtige stoffen zo bij elkaar, fleurig en kleurrijk,
    en een feest om zo iets fraais te gebruiken.

    Groet Josephine.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beauty heel knap germaakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tas, dat was de klus dubbel en dwars waard lijkt me. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het een kunststukje... erg mooi geworden...

    BeantwoordenVerwijderen