dinsdag 31 mei 2022

Nog meer tasjes

Afgelopen week heb ik voornamelijk de telefoontasjes gemaakt voor mijn achternichtje en haar moeder die jarig waren. Foto 's avonds bij lamplicht gemaakt.

Toevallig is onderstaand tasje voor het niet jarige achternichtje.

4 Klaar, ze wachten op de afwerking. De bovenste 2 zijn voor de achternichtjes. Het streep- en bloemstofje heb ik gebruikt voor de achterkant van de quilts die ik voor de dames maakte. Linksonder wordt voor hun moeder. De andere is reserve.

Klaar. Zondag hebben de dames hun tasje gekregen. Voor de jarigen had ik er geld ingedaan om bij het wenskado te doen. Leuke reacties. Het denimtasje met hondjesstof is weer mee gegaan naar huis.

Begin van de maand was mijn zwager jarig en had nog een een kado tegoed. Hij heeft een T@b caravan. Dus toen ik bij I love Kamperen een toilettas in de vorm van een T@B zag, was het kado snel gekocht.

In maart 2020 schreef Judith een blog over de Dilly Bag, een patroon van Judy Newman. Ik heb het patroon toen besteld. Voor een ander project had ik allerlei hexjes gemaakt en de restanten bij het patroon gelegd. Daarna verschoof het patroon steeds van plek en van maken kwam niets. 

Ik zocht vorige week iets en het patroon viel op de grond. Nu ik toch in de tassenmodus was en de telefoontasjes klaar waren, kon ik wel aan deze uitdaging beginnen. De hexen die ik had waren 1" en het patroon gebruikt 1.5" hexen. Dan maar meer hexen maken om aan de maat te komen.

Nu zit ik 's avonds in de kamer hexen aan elkaar te naaien. Ik moet alleen nog de halve tekenen en knippen. Deze rijen zijn inmiddels genaaid. Met kartonnetjes gedaan, maar dat is wel pijnlijk voor mijn handen. 

Nog even bij de Hexen blijven. Welke quilter  wil hier niet onder slapen. Ik heb dit hoeslaken dus maar besteld.

Het zijn hele grote hexen, maar wel leuk. Gaat binnenkort op het bed.

Na alle gerommel met de stoffen moest er opgeruimd worden en de zak met resten wordt wel erg vol. Mijn nieuwe Laptop moet nog een hoes (tas) hebben. Dus al begonnen met naaien van resten. 

Dus, als je mij zoekt? Volg het lapjes spoor, haha.


Fijne dag,



Dientje

9 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer ijverig èn productief geweest, Dini!
    Dat de telefoontasjes in de smaak vielen, dat verbaast bij niks...
    Je kocht een enige toilettas voor je zwager! Als ik zoiets zie, dan denk ik vaak 'dat kan ik ook wel eens namaken...'
    Sterkte met die kleine hexjes; ik was ook ooit enthousiast, maar het is weg... De overtrek zou ik ook wel op mijn bed willen hebben!
    Veel plezier met je lapjes deze week...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal in de tassen- modus, leuk hoor. Zo krijg je je resten toch ook wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, al die verschillende tasjes, die toilettas.... ik ben dan geen kampeerster/caravanner, maar voor de heb of om andere dingen in te doen, projecttasje zou ook nog kunnen. Heerlijk al die tasjes en lapjes. Dat ze in de smaak vielen begrijp ik maar al te goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en wel kbap genaakt tassies heb je toch nooit genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroontje van telefoon tasjes en die leuke van hexagonnen is ook erg leuk om te maken. Leuk dekbedhoes, heb het vaker voorbij zien komen maar weet even niet welke winkel het was. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn hemel Dini, je gaat als een speer, kan me ook voorstellen als je heerlijk in het ritme zit dat je niet meer te stoppen bent. die telefoontasjes zijn echt prachtig en ook heel sterk lijkt me zo. Je Dilly Bag, gaat ook erg mooi worden. En wat een giller die toilettas voor je zwager, mooier kan het niet, enig!!! Leuk dat dekbed, dat slaapt vast extra plezierig. Nou ik volg je lapjesspoor hoor en ben benieuwd hoe de laptop tas eruit komt te zien, succes met voltooien, en misschien is die inmiddels ook al klaar, haha

    Groet
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuke tasjes heb je gemaakt. Zo'n telefoontasje is echt superhandig. Ik ben ook met zo'n hexjestasje bezig. Leuk hè. En dan dat dekbed: Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent heerlijk bezig met veel leuke projecten Dientje!
    Wat een leuke telefoontasjes, daar kan je wel een bescheiden winkeltje mee beginnen :-)
    Hexjes aan elkaar naaien is zeker niet mijn favoriete bezigheid, gepruts is het en daar krijg je pijn van.
    Maar het resultaat vind ik wel heel mooi.
    Dat dekbed is een uitkomst, gelijk klaar en ook heel gezellig voor op bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een test van Dientje

    BeantwoordenVerwijderen