zondag 5 juni 2022

Lapjes spoor

Vorige week liet ik al weten dat je het lapjes spoor moest volgen om mij te vinden. Nou donderdag werd dat bewaarheid. Ik bewaar mijn lapjes in kratten en die waren meer dan vol, dus bleef er steeds wat naast liggen en die stapel werd weer steeds hoger. De kratten had ik ooit gekocht bij de Hema en nu was het 3 halen, 2 betalen. Dan maar naar de winkel en in 2 maten kratten, 52 en 14 liter, gekocht.

Donderdag maar begonnen met sorteren. Het bed lag lekker vol.

En werd nog voller. Alle rode gingen in een van de kleine kratten, de blauwen gingen in een grote krat. Verder nog een grote krat met gekleurde stofjes en 1 met grote stukken. Daarnaast nog 1 kleine krat met alle stofjes die ik heb van EQP en 1 met kerststofjes. De kratten zijn nu niet meer bomvol en ik heb evt. nog reserve.

Vorige keer schreef ik al over mijn laptop die een hoes/tas hebben moest. De zak met resten is iets leger door de 2e kant van de hoes/tas.

Hier moet nog een blauw biesje aan de boven en onderkant.

Stof voor de binnenkant en tussenbaan al gesneden. Nu eerst tussenvulling ertussen en doorstikken, dan alles aan elkaar maken.

Voor de Dilly Bag moet ik de binnenvoering, zakken, bodem en bovenkant nog snijden / knippen.



Fijne Pinksteren,



Dientje

8 opmerkingen:

  1. Opruimen is zo fijn. En dan vooral met wat nieuwe kratten erbij. En ik vind je tasje enig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe "moet" dat gewoon gedaan worden......opruimen en ordenen. Geeft een heerlijk gevoel daarna. En zo weet je meteen weer wat er allemaal in die dozen zit.
    Fijne Pinksteren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh dit was wel even een klusje Dini, maar wel eentje
    waar je veel plezier van zal hebben. Het ziet er nu weer
    heel overzichtelijk uit. Dat gaat veel tijd schelen met
    lapjes zoeken. De laptop hoes/tas wordt heerlijk fleurig,
    leuk. En je Dilly Bag gaat ook prachtig worden, succes

    Groet
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker met lapjes rommelen en ze weer een beetje overzichtelijker opruimen is zeker geen straf maar leuk om te doen. Wat ben je toch heerlijk bezig met het maken van al die tassen en hoezen. Vervelen is iets wat jij niet kent. Gewoon lekker doorgaan.
    Groeten
    Masrga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk klusje met de restjes daar kan ik zo heerlijk bij wegdromen en bedenken wat er al gemaakt is van het stofje en wat er nog over is. Lekker zo netjes opgeborgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel te veel lapjes dus, heel herkenbaar! Denk dat alle quilters die al lang quilten daar last van hebben, hoewel last.... het is ook wel fijn want je hebt een hoop te kiezen.
    Er zit maar één ding op. Nooit meer lapjes kopen en alleen uit eigen voorraad gebruiken. Daar ben je nu al mee bezig zie ik :-)
    Maar nieuwe stofjes kopen is zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke actie! Soms heb je zo'n bui en dan is het goed om er aan toe te geven. Zo fijn als alles weer is geordend en je overzicht hebt!
    Wat een werk met al die zeshoekjes voor de binnenkant van je tas, oh ... respect...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig met die kratten, dat ruimt lekker op. Ben benieuwd hoe jouw tassen worden. T ziet er nu al vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen