maandag 13 juni 2022

Dilly Bag

Hier schreef ik over de start van de Dilly Bag. Het patroon had ik al een tijd in huis, zie hier.

Een zakje met Hexjes had ik er ook al bij gelegd en tekende met een malletje een paar bij.

Sorteren en uitmeten, want ik heb 1" Hexjes en het patroon is 1,5" Hexjes. Dus dit was te kort. Met de breedte had ik wel rekening gehouden.

Een rij Hexjes erbij en je hebt de goede hoogte. Nu nog aanvullen met halve Hexjes.

Ik had gelamineerde Hexen malletjes en merk dat ik hier zere handen van krijg. Ik was dan ook blij dat dit stuk klaar was.

Eerst een hoge hoed maken en dan verder.

Buitenkant

En andere kant.

De voering met blauwe zak.

En rode zak.

Van de volgende stappen heb ik vergeten foto's te maken. Ineens was het klaar.

De gele veters zijn te stug en te dik voor het tunneltje, maar ik vond ze erg leuk. Het tunneltje is ook wel smal, dus dat ga ik eerst maar eens breder maken.

Het is een leuk vrolijk tasje geworden.

Groet,


Dientje

8 opmerkingen:

  1. Zo leuk om dit soort tasjes te maken, heb er heel veel gemaakt, heel iets ander patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Dilly bag staat ook nog op mijn lijstje. Het is een leukerd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je vergeet foto's te maken, dan gaat het lekker! Maar wat is ie leuk geworden zeg... Aan alle kanten is er iets moois te bewonderen. En dan gaat er natuurlijk ook nog iets moois in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi en knap al die hexjes moeten toch echt passen om 1 geheel te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou je hebt wel eer van je werk, het is heel MOOI
    geworden. En een leuk contrast de kanariegele veters.
    Best nog een hoop puzzelwerk geweest met de hexjes
    om de juuste afmeting te krijgen. Ik vind het een toppertje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt zeker een leuk tasje. Beetje puzzelen is leuk, daar is een quiltster goed in, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hexjes aan elkaar naaien vind ik ook altijd een prutswerkje, maar het is je super goed gelukt.
    "Opeens was hij klaar" grappig hoor, de kaboutertjes hebben natuurlijk meegeholpen :-)
    Ik vind de jouw leuker dan het voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen