maandag 20 juni 2022

Wandeling

Afgelopen maandag heb ik bijna dezelfde wandeling gemaakt als half april, zie hier. Er is altijd wel wat te zien, maar het viel mij tegen wat ik aan kleur tegenkwam. Geen bermen of akker afscheiding met bloemen.
De boomgaard die er ongeveer 4 jaar is. Deze boomgaard had vorige jaren aan 2 kanten een strook met weide-, vlinder- en bijenbloemen, nu kale stroken.

Hier nog ganzen met jonkies bij de poel.

Even ingezoomd.

Een klein stukje langs het fietspad met Fluitenkruid.

Links af, een rondje door het park en langs de kolk. Hier zou een Bloemige Weide komen. Nog niet veel van te zien.

Er ligt al veel groene drab op de vijver.

Evenals op de grote kolk.

Veel langs het water gelopen, maar geen watervogel gezien. Alleen in het begin bij de poel.

In het stukje voor de boom wilde Dientje altijd het water in, nu ook al groen.

Dit is de Bloemige Weide van de andere kant.

Ik ga niet door naar de Intratuin, maar ga voor het kanaal het wandelpad op.

Zonet liep ik door het park aan de andere kant.

Niemand aan de wandel en ook geen koeien.

Vlak voor de doorgang naar het smalle pad tussen de kolk en de weide kwam ik deze boom tegen. Volgens mij Morellen. 

Even over het trappetje onder de boom door.

Ik was me aan het verbazen over gebrek aan vogels en koeien, toen ik in de schaduw er bijna tegenaan liep. Ik schrok ervan, want ik keek naar het water, haha. Snel een foto gemaak, te snel, wan hij is bewogen.

Weer terug bij het begin. Bij de bomen op de achtergrond is de poel met de ganzen.

Eindelijk bloemen, op de geluidswal langs een drukke weg.

Groet,


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke wandeling. Lekker koel zo langs al dat water.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke koele omgeving, zo langs het water en tussen de bomen πŸ₯°

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, wel veel groen maar niet veel bloemen. Het viel mij ook op dat de bermen veel saaier zijn. De kleuren zijn vervaagd of de bloemen zijn op hun retour. En hier en daar is er toch gemaaid vanwege slecht zicht in bochten.
    Dat van die grote Kolk herinner ik me nog! Ik vond dat zo'n mooie foto dat ik hem een tijdje als bureaublad achtergrond heb gebruikt... Oh, en dat zonder aan jou te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gewoon een etamorfose vergleken met de
    vorige wandeling, terwijl je toch zou denken dat het
    nu in deze periode nog veel voller en kleurrijker
    zou zijn. Het zwas ongetwijfeld toch een heerlijke
    wandeling, maar veemde gewaarwording dat alles
    zo eentong van kleur was. En zoals je schrijft bijna
    geen koeien en vogels????? Merkwaardig, okΓ©
    πŸ„πŸŒΌπŸ„πŸ’πŸŒΌπŸ„ krijg je van mij wat koetjes en bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wandeling zeg. Heb het gelezen nu ga ik in gedachten meelopen het zelfde rondje weer :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat het zo tegenviel je ging toch met een verwachting dit stuk lopen. Gelukkig waren er dan toch nog koeien πŸ™‚

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie wandeling was dat. Zo jammer dat er teveel wordt gemaaid en er dus weinig bloemen staan. Die hebben we zo nodig voor de bijen.

    BeantwoordenVerwijderen