maandag 11 september 2023

Gelli Plate

Donderdag voor een week knipte ik bij de buurvrouw wat blad af omdat het in de weg zat. Ik had bijna alles al in de groene bak gegooid toen ik aan de Gelli kaarten van Mieke dacht. Omdat ik 's middags alleen zou zijn leek het me ook wel wat met de Gelli Plate te spelen. Dus de tuin in om meer blad te verzamelen.

Ik wilde boven werken omdat daar al mijn spullen lagen, maar Dientje dacht hier anders over. Ik had nog maar net de 1e voorbereidingen gedaan of mw. begon te blaffen en blijft dan maar doorgaan. Dus .... het kampeertafeltje, wat nog beneden stond, uitgeklapt en de krat met spullen in de keuken gezet. Dat is wel zo rustig voor Dientje en helemaal voor mij.

Daar ging ik dan met de blaadjes, het was echt spelen. Ik had geen plan.

Op een routebeschrijving van een wandeling uit 1978, kwam bij opruimen boven water.



De onderste ingezoomd, leuk met al die gegevens.

Ik wilde nog wel meer doen, maar door een verdrietig bericht van een buurvrouw had ik geen zin meer om verder te gaan. Dit is het resultaat van het spelen. 




Wat ik ermee ga doen, bedenk ik nog.

Vorig jaar liet Mieke een handige plaat zien om papier op dezelfde plek te leggen bij een dubbele Gelli afdruk, zie dit blog. Dat leek me wel handig en vroeg een vriend dit te maken voor mij. Die vriend heeft een duidelijke mening hoe iets en uit zou moeten zien, ondanks de foto's van Mieke, en maakte dit voor mij. Ik ga er zelf nog een paar latjes op maken zodat de Gelli Plate iets uit de kant kan liggen.

Groet,



Dientje

8 opmerkingen:

  1. Deze blog had op maandag gepost moeten worden. Ik heb waarschijnlijk de laatste bevestiging niet afgerond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke afdrukken maakte je. Die wandelroute is echt heel leuk. Jammer dat je niet verder kon/ wilde, maar soms is een verdrietig bericht te heftig om door te gaan. Jammer van je plaat . Maar het begin is er en het werkt echt heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk die afdrukken van bladeren van de buren.
    Misschien leuk om buiten straks in de herfst nog meer en veel verschillende bladeren te zoeken voor de variatie, want het wordt wel erg mooi.
    Vooral die groene afdrukken vind ik geslaagd.
    Ook die op de routebeschrijving, leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie afdrukken geeft dat met die bladeren Dini,
    ook de nerven zijn goed zichtbaar. Je hebt in ieder geval
    wel een mooi aantal kunnen maken. Begrijp volkomen dat
    je door een verdrietig bericht van een buurvrouw even
    helemaal uit balans bent. Komt vast weer terug dat je er
    weer mee aan de slag zal gaan. Ga je er ook mooie kaarten
    van maken of heb je een totaal ander plannetje???

    Lieve groetjes Josephine, en een knuffel voor Dientje 🐶

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bladeren zijn geweldig leuk om mee te spelen! Je kunt ook een afdruk op gekleurd papier maken.
    Je moet echt wel in de flow zijn om zoiets te doen, en ik kan me voorstellen dat je na een verdrietig bericht van je buurvrouw dat niet meer was...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij het bekijken van je blogpost schoot er een liedje van vroeger door mijn hoofd:Herfst herfst wat heb je te koop.Duizend kilo bladeren op een hoop.Zakken vol met wind.Ja m'n kind.'k weet niet of jij dat aardig vindt.Maar jij Dini hebt er niet zoveel nodig om er iets creatiefs mee te doen, die witte op groen zijn heel leuk.Kan me helemaal voorstellen dat jij van de een op andere moment geen zin meer hebt om verder te gaan aan het project.Hopelijk hebben buurvrouw en jij steun aan elkaar.
    Groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik al je mooie afdrukken zie, krijg ik ook weer zin om aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze had ik gemist leuk dat spelen met bladeren ik zie alweer genoeg liggen op straat

    BeantwoordenVerwijderen