maandag 4 september 2023

Wandeling Saai?

Vorige week maandag ging ik naar de Intratuin, deze is binnendoor lopend een goed half uur. Het was licht bewolkt en ik vond het saai lopen. Geen uitbundige bloemenpracht langs de akkers, geen ... niks leuks. Ik besloot dit te accepteren en het als een conditietraining te beschouwen.
En dan valt je oog op dit.

En de zon komt door.



Ik knapte er helemaal van op.


Hop op een plek waar ik het nog niet eerder zag.

Pispotjes noemden we dit vroeger.






Het kanaal over en ik ben er.

Op de terugweg.


Snel wegduiken voordat ik op de foto moet.





Knapballetjes, als kind probeerden we wie het meeste geluid kon maken bij het laten knappen. De buurman, van wie de heg was, kon dit niet waarderen.

En toen kwam ik bij een stuk waar een nieuw stuk mountainbike route wordt aangelegd. Ik was er vervelend van. Ik heb er geen foto's van gemaakt. Gelukkig werd het op het eind van de wandeling weer goed gemaakt.





Saaie wandeling? Welnee, er is altijd wat te zien.


Groet,



Dientje






12 opmerkingen:

  1. Ja, prachtig! Als je maar kijkt is er altijd wat te zien. En met een zonnetje erbij helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zon geeft kleur... en dan ziet de wereld er toch een stukje anders uit! Maar het klopt dat alles wat bloeit grauwer en grauwer wordt...
    Dat was een lekker stukje lopen voor je... en dan ook nog door de Intratuin... Goed voor de conditie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie wandeling. En nam je iets fleurigs mee van Intratuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de zon doorkomt wordt alles mooier, gelukkig was er toch veel te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja, als je eenmaal goed begint te kijken zie je steeds meer detail. Bloemen, vogels, insecten, doorkijkjes. Voor je het weet ben je weer helemaal opgeladen thuis. Wij lopen vrijwel elke ochtend en zo zie je ook zo al het moois van elk seizoen langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jazeker Dientje altijd om je heen blijven kijken. Er valt altijd wel wat te ontdekken. Mooie serie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In de natuur is er altijd wel wat te ontdekken wat het bekijken de moeite waard is. Dat blijkt maar weer tijdens deze wandeling.
    Er bloeit nog best veel en ook uitgebloeid is het vaak heel mooi.
    Maar.... heb je nog iets leuks gekocht bij Intratuin?
    Denk niet iets wat zwaar is, want dan is teruglopen niet zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dit is zeker geen saaie wandeling geweest Dini, maar ik snap wel heel goed wat je bedoeld. Opeens voel je warme stralen op je huid, of zie je opeens allerlei bloemen tevoorschijn komen. Vond het heerlijke om even met je mee te lopen want er is bij jullie in de buurt toch heel veel moois te zien.

    'Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie wandeling snap nog niet waarvoor je weg moest duiken ,jammer
    dat er zoveel van die mountain fietspaden worden gerealiseerd in de natuur ,nu moet je nog op gaan passen waar je loopt !

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen