woensdag 6 september 2023

Tuin

Toen ik thuis kwam van de wandeling naar de Intratuin moest ik denken aan de blog van Josephine over o.a. de  Hibiscus. Bij mijn voordeur staat deze struik.


En in de achtertuin staat er ook 1.


De pluimen van de Cortarderia beginnen al mooi te worden.

Zondagmorgen nog een foto gemaakt met Oleander op de voorgrond. Je ziet dat de pluimen al meer open zijn.

Om 19 uur scheen de zon er door. Snel een foto met de telefoon gemaakt toen ik op terras zat. Het mooie licht komt niet goed uit op de foto.

Groet, 


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tuin hebben jullie, Dientje! Mooi met dat slingerende pad. Hibiscus, zo mooi, die bloemen! En die pluimen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die hibiscus is prachtig. Wat een mooie kleur. De rest van de tuin mag er ook zijn. Ik snap dat je daar graag zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo langzaamaan begin ik steeds meer planten bij naam te kennen. Kwestie van interesse, denk ik ...:)
    Ja, die Hibiscus is zeker prachtig! Ik zoek nog wat groters voor in de voortuin, maar die krijgt wel redelijk wat zon. Ik dacht eigenlijk aan Pluimhortensia, maar nu ga ik twijfelen...
    We hadden het in onze Italiaanse mini vakantie juist over Oleanders, meestal groeien ze in warme gebieden. Maar wat staat jouw plant er prachtig bij en hij bloeit ook mooi!
    Dat avondlicht komt toch wel een beetje tot zijn recht hoor op de foto, maar in werkelijkheid is het altijd sfeervoller dan op een foto.. is ook mijn ervaring. Prachtige tuin heb je, Dini!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk je tuin. Er bloeit iedere maand wat. Je blijft kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi je tuin. Vind dat pad ook zo mooi en lekker breed.
    Dat had ik ook moeten doen destijds, want over een pad van 30 cm breed (smal) is het niet handig lopen als lopen toch al een probleem is.
    Mooi de beplanting en de bloemen. Nog maar lekker genieten, vooral in de avond als het zo warm is, beter dan overdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig al je bloeiende planten, wij hebben een rose hibiscus. 's Avonds is het echt genieten als de ergste hitte voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hibiscus bloeit hier ook in heb meer een rose tint. Mooie pluimen echt genieten in je tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pracht van een tuin heb je Dini, ziet er heel verzorgd
    uit. Bij jouw ook al van die prachtig bloeiende Hibiscus struiken,
    vooral ook deze kleur is zoooooo mooi!!! Mooi ook de Oleander,
    Even lastig omdat hij in de winter naar binnen moet maar dat is het zeker waard. En die pluimen, wow wat zijn die al mooi aan het worden. Je tuin is zo heerlijk speels ingedeeld, dat komt vast omdat jij beslist GEEN rechtlijnig denkend mens bent. Geniet volop vn je fantastische tuin!!!

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen