maandag 25 september 2023

Rustig aan en ...

Al een paar weken heb ik wat last van mijn rechterarm. Het is geen constante pijn, maar bij bepaalde bewegingen. Heb ik een breiarm? Computerarm? Wat het ook is, ik probeer nu door minder te handwerken en anders te computeren de klachten te verminderen. Dan maar lezen, podcasts luisteren en te puzzelen. Ik houd van cryptogrammen, maar ook legpuzzels. Deze Jan van Haasteren maakte ik afgelopen week.

We kregen een puzzel die we al hadden en ruilden deze met een buurvrouw. Dit is de geruilde puzzel.

Vorige week zondag vierden mijn man en mijn zwager hun verjaardag. Mijn zwager wilde graag een Italiaans thema. Ik heb 2 pastasalades gemaakt en had verse pizza's gekocht. Mijn schoonzus maakte 2 Lasagnes. De salades van recept van de maand doorgenomen, maar uiteindelijk deze niet gemaakt. 
1 salade met kaas en spinazie tortellini's met tomaatjes en mozzarella afgemaakt mat peper, olie en balsamico.
De andere salade was met gekleurde mini penne, pesto, kipreepjes en zongedroogde tomaatjes.
Helaas geen foto gemaakt.

Afgelopen week de Tartaar van Josephine gemaakt. Heerlijk.

Straks eens kijken wat ik komende week ga proberen.

Groet,


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Balen is dat als je pijntjes gaat voelen in je arm of handen... dat kunnen wij handwerksters eigenlijk niet gebruiken hè...
    Maar gelukkig heb je wat andere bezigheden gevonden!
    De tartaar van Josephine wil ik ook nog proberen.. Pft... er zitten te weinig dagen in de week om alle recepten te gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verstandig om even rustig aan te doen met je armen. Leuk om in een thema eten klaar te maken, t ziet er smakelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met je arm! Dat is even rustig aan dus. Maar puzzelen is leuk. En je Italiaanse maaltijd ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pijntjes hier pijntjes daar……kan je niet gebruiken wanneer je zoveel om handen hebt en altijd maar bezig wilt zijn.Afwisseling en ook van tijd tot tijd eens helemaal niets doen is volgens mij de beste remedie.
    Wat zullen jullie lekker gegeten hebben,de jarige maakten goede keuzes.
    Beterschap met alles.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even rustig aan doen en dan is zo'n puzzel een uitkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk gaat het snel beter met je arm, gelukkig kan je nog wel wat doen. En jullie zullen vast heerlijk gegeten hebben zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat vervelend. Doe vooral rustig aan want voor je het weet is het een langdurige kwestie. Fijn dat je van puzzelen houdt want dat is een leuk tijdverdrijf nu.
    Sterkte en hopelijk gaat het snel over.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wens je beterschap met je arm. Echt balen als je pijn hebt.
    Even rustig zitten puzzelen en zorgen dat je niet een "puzzel-arm" krijgt. :-)
    Wel moeilijk deze grote puzzels, zou het niet kunnen.
    Leuk om zo de twee verjaardagen te vieren met zelfgemaakt lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He jakkes Dini, daar zit je nu niet op te wachten, het kan ook
    een tennisarm zijn dat kan ook vervelend zeuren. Maar heel
    verstandig dat je eventjes bewust minder gaat handwerken.
    Puzzelen is ook heerlijk om te doen, als je eenmaal begint
    ben je meestal niet meer te stoppen. Deze puzzels zijn best
    ingewikkeld omdat er zoveel stukjes op elkaar lijken. De ruil
    puzzel ziet er ook niet eenvoudig uit, heel veel dezelfde kleuren.
    Wat gezellig dat Italiaanse etentje met z'n allen, m een verjaardag
    te vieren, zie het al helemaal voor me.
    En leuk om te lezen dat jullie van het tartaar receptje genoten
    hebben. Lekker met krieltjes en gezonde groenten.
    Sterkte met je arm.......

    Groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen