maandag 9 oktober 2023

Handwerktentoonstelling

Afgelopen donderdag ging ik naar de Handwerktentoonstelling van de Vrouwen van Nu in Vorden.

Hier een impressie van de werkstukken.
Kantklossen:



Dit stond op de tafel bij de kantkloswerkstukken. Eerst had ik niet in de gaten dat het ook kloswerk was.

Macramé, veel werkstukken van grof garen/touw.


Kerstboom met versiering van allerlei technieken.

Quilten.




Haken en breien.



Borduren. Hier heb ik weinig foto's van genomen omdat er veel mensen voor stonden.

Volgens mij is dit een werkstuk n.a.v. de Stitch Camp, er stond geen beschrijving bij.

Waar ik ook geen foto's van heb is het thema van de tentoonstelling: Schatgraven. Ik vond dat deze een beetje weggedrukt stonden, te weinig ruimte hadden gekregen om ze goed te bekijken, jammer.

Op de site van Vrouwen van nu staat ook nog een foto reportage.

Groet,


Dientje

10 opmerkingen:

  1. Er wordt toch nog best gehandwerkt in Nederland...! En wat een diversiteit hadden ze op de tentoonstelling. Dat macramé trekt me wel, misschien moet ik daar eens wat mee gaan doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om zo'n tentoonstelling te bezoeken.
    Als je dat allemaal ziet zou je zo een nieuwe hobby gaan beginnen.
    Dat kantklossen vind ik zo mooi, maar lijkt me verschrikkelijk moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tentoonstelling met echt van alles wat. Je laat ons mooie foto’s zien en ik heb ook even bij het linkje gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een diversiteit aan technieken, kantklossen heb ik nooit gedaan, macramé wel heel lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je geweest bent. Ik vond de grote quilt met kantkloswerkjes heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo Dini daar was heel veel te bekijken zeg, je laat een
    heel mooi overzicht zien. Heb je daar nog inspiratie
    gekregen voor het één of ander? Dat macramé heb ik
    vroeger ok veel gedaan, en denk inderdaad dat die laatste
    foto die je toont inderdaad een werkstuk n.a.v. de Stitch Camp
    betreft, ook een fraai exemplaar qua kleur en vormen

    Groet
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge Dientje, ik heb de link even aangeklikt: wat veel werkstukken. Van klassiek werk met afbeeldingen die ik ken tot kakelvers en naar eigen ontwerp. Ik vond het heel leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De gekantkloste engeltjes zijn prachtig en O ja, macramé, dat heb ik vroeger veel gedaan, vond ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zo'n tentoonstelling met zoveel verschillende handwerktechnieken.

    BeantwoordenVerwijderen