maandag 23 oktober 2023

Socktober

Weinig handwerktijd deze week, voor een deel kwam dat door het maken van een legpuzzel van 1500 stukjes. Verder door leuke en minder leuke tijdrovende afspraken. 
Maar zondag heb ik de 1e Faux Cables sok afgebreid.

De teen maak ik voorlopig nog niet dicht.

Misschien ga ik de voet en hiel nog uithalen.

Het witte garen van Lang is een fractie dunner dan de gekleurde Meilenwelt. In de bol met Lang garen zit een klosje met garen die je kunt gebruiken om te herstellen of de hiel en teen te verstevigen. Ik had vergeten dit te gebruiken bij de hiel. De kleine hiel is daardoor wat te los gebreid. Onder de voet moet ook vog een zigzag patroon, maar ik vond na 10 naalden dat er te weinig van te zien was en ben ermee gestopt. 

Bij de teen heb ik dit extra garen wel gebruikt en ziet er beter uit. Ik ga nu de 2e sok breien tot net voorbij de hiel, begin van de spie. Dan kijk ik wat beter aanvoelt.

We gaan lekker door.

Groet,


Dientje

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi paar sokken. Denk dat ik dat ook eens ga doen elke maand een paar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien ben jij een echte brei ⭐️ster⭐️
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, echt een heel leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Puzzels gooien je schema in de war hoor, oppassen geblazen...
    Ik ben geen sokkenbreister (kan het wel) en ik draag ze niet ook, maar deze vind ik heel mooi Dini!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een paar mooie sokken in wording. Ik blijf het allemaal heel knap vinden. En tja, als je zo’n grote puzzel maakt, heb je niet veel tijd voor andere dingen. Maar het gaf vast voldoening toen hij af was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is echt een prachtig patroon, je bent ook wel een
    bezige bij hoor. En mooi weer zo'n joekel van een puzzel voltooid.

    Groet,
    josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige sok. Ik zou hem lekker laten zoals hij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sok geworden. En een leuk patroon. Lekker dragen en niet uithalen, maar het zal je zelf storen waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je al ver! Ik ben net begonnen :-) En inderdaad, dat sokkengaren van Lang is eigenlijk iets te dun. Ik gebruik dat nu meestal voor mittens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige sokken en een prachtig patroon ook. Zó knap dat je dat kan !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi patroontje voor sokken.

    BeantwoordenVerwijderen