maandag 2 oktober 2023

Van Alles

Nog steeds rustig gedaan met handwerk.
Niets meer aan de mouwen van mijn vest gebreid, wel het lijf uitgehaald tot het kleurwerk.
Zover was ik half juni ook, 😆. Inmiddels alweer een naald of 10 gebreid. Rustig aan.

Een tijd terug heb ik 4 van deze tasjes gemaakt. Ik had voor 6 tasjes materiaal klaargelegd. Er zaten een paar moeilijke stukjes in de afwerking en daarom zijn de laatste 2 blijven liggen.

Maar de 1e ligt alweer klaar bij de naaimachine om te maken. Ik gebruik oude ritsen, vandaar dat er zo'n lange rits aan zit. Ik ga in mijn winkeltje kijken of zij nog losse passende runners hebben, anders is het jammer voor het restand.

Of ik deze week veel tijd heb? Volle agenda met o.a. op donderdagmiddag een bezoek aan de handwerktentoonstelling van Vrouwen van Nu Gelderland in Vorden. Vorig jaar zag ik prachtige werkstukken, zie hier.

Ik volg al jaren Ellen Remijnse van EQP. Ik heb al een aantal ontwerpen van haar gemaakt. Haar stoffen heb ik ook, alle series behalve de vorige: Forever. Ik vond dat hier teveel rood en roze in zat. Haar nieuwste serie, Back & Forth, sprak mij erg aan en bestelde het.
Foto van de site van EQP

Dinsdag kreeg ik het pakket van Het Naaldbos.

Uitpakken maar.

Ik had van alle stoffen een FQ, bijpassend Sulky garen en patroon In Full Bloom, genieten.

Deze week ook nog een recept van de maand gemaakt: De plaatkoek van Conny. 
Het bladerdeeg verving ik door Flammkuchendeeg. Mijn vulling was spitskool, bloemkoolroosjes en rozijnen, de hoeveelheid had ik wel royaler mogen doen. Dit kort geroerbakt met wat kerrie. Deeg met currypasta ingesmeerd, koolmengsel erop, reepjes zoete paprika toegevoegd, 125 gr. verse naturel geitenkaas grof verkruimeld en daarna nog wat honig erover. Deze geitenkaas maakt er geen samenhangend geheel van, maar het was Heerlijk.

De Pilav stond ook op mijn lijstje, maar daar is niets van gekomen.


Groet,



Dientje




12 opmerkingen:

  1. Lekker druk zo. En wat een mooie stoffen je kan vooruit. Tasjes ook altijd handig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al weet je van te voren wat je besteld hebt en ook dat het pakket onderweg is, het is toch een complete verrassing als je dit open maakt.
    Wat een mooie stofjes en ook het patroon is schitterend.
    Dat wordt gelijk beginnen en de komende tijd genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig pakket heb je besteld, en mooi patroon. Hopelijk herstellen je armen gauw. Leuk dat je mijn recept hebt geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je jezelf een mooi pakket kado gedaan. Heerlijk die stofjes met dat prachtige garen erbij. Slim om ook een patroon te kopen, nou weet je zeker dat je alle stofjes gaat gebruiken. Verder vind ik dat je nog best veel hebt gedaan. Hopelijk gaat het wat beter met je arm.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handwerken is niet zo mijn ding,ik vind het wel altijd knap hoe andere de mooiste werken onder hun handen vandaan “toveren” .Koken en in de keuken bezig zijn met lekkers maken is wel aan mij besteed,maar ook daar heb ik steeds meer hulp van mijn man bij nodig,helaas.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tasjes heb je gemaakt en het breiwerk zal vast wel een keer afkomen. Lekker afwisselen, met stofjes bezig en met wol, je zal je in ieder geval niet vervelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie het al... ook al kun je nog niet zoveel handwerken.. er is genoeg om het handwerken heen wat je wèl kunt doen, zoals klaarleggen, opzoeken, uitzoeken, bedenken, bestellen...
    Ik hoop dat je armen snel herstellen!
    Ja, die plaatkoek van Conny is lekker hè... De pilav kan ik je ook aanbevelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, dat je naar Vorden komt. Ik ga donderdagochtend. 's Middags is mijn oppasmiddag. De tasje zien er leuk uit, leuke cadeautjes ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat het snel beter gaat met je armen.
    Toch ben je nog steeds bezig met allerlei dingen die met handwerk hebben te maken. Veel plezier bij de handwerktentoonstelling, lekker ideeën opdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Verstandig dat je nog steeds rustig aan doet Dini, maar wel
    een heerlijk gevoel dat het SUPER pakket binnen is. Wat een
    prachtige lapjes allemaal, en bijpassend garen. je handen
    jeuken denk ik, het is een heel mooi patroon. Hoop dat het
    inmiddels al weer iets beter gaat met je arm. Gelukkig heb
    je nog een heleboel projecten waar je rustig aan kunt werken.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend dat jenog steeds last hebt, inderdaad het beste dan rustig aan doen. Ik heb een trigger finger, na een paar naaldjes breien moet ik even pauzeren. Leuke lapjes zeg en wat leuk dat je een recept hebt uitgeprobeerd, ziet er heerlijk uit. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen