maandag 16 oktober 2023

Sokken, sokken, sokken en ...

Sokken beheersten mijn leven de laatste tijd, haha. Sokken breien doe ik altijd op korte naalden of rondbreinaald en ik brei Continentaal. Mijn vestje was te zwaar en bij de Zeeuwse tas moest ik mijn rechterhand, -arm teveel gebruiken. Ook borduren en patchen met de hand gaf teveel problemen. Door voldoende mijn arm te ondersteunen kon ik wel sokken breien. Dus kalm aan en niet te lang achter elkaar door maakte ik de 2e sok af van de Scheepjes Summer Sock Along 2023 af. Alleen nog draadjes afhechten.

Van de Stephen West Surprice Sock Along had ik nog garen genoeg over om een omgekeerd paar te maken. Dit werd het volgende paar. Ik moest er wel goed bij nadenken, want ik verwarde regelmatig hoofd- en contrastkleur. En dan klopte het patroon niet meer. Hier zie je het begin en verschil met vorige paar. 

Van de zomer kocht ik een bol Meilenweit. Op de blog van Froukje las ik over Socktoberparty, even doorscrollen.  Het patroon vond ik mooi en bedacht ik dat ik de bol wol hiervoor kon gebruiken, samen met witte Lang sokkengaren wat ik nog had.

De Steven West Sock had ik ergens laten liggen en kon dit niet direct ophalen. Je begrijpt het al, ik begon met deze sok.

Het breit heerlijk.

Het lijkt er misschien niet op na al die breiverhalen, maar ik ontzie mijn arm nog steeds. Het gaat al een stuk beter, minder pijn.

Mijn vriendin mag nog steeds geen autorijden door gebroken pols, na 6 weken gips nu 6 weken brace en dan weer foto's. Zij moest iets hebben en wilde naar de handwerkwinkel in Holten. We waren toch in Markelo en dan is Holten niet zover om. Daar zag ik mooie strengen handgeverfd Merino Meilenweit. Deze mocht met mij mee.

Ik ga nog een pennetje breien.


Groetjes,


Dientje

9 opmerkingen:

  1. Wat een gave sokken !! Zo lekker om wat op de pennen te hebben. Ik nu eerst een sjaal en dan ga ik ook weer sokken opzetten. Lekker hoor voor de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sokken allemaal. Wat fijn dat het zo toch gaat met je hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je voelt het zelf wel als je weer teveel doet. Maar continentaal breien is idd heel anders qua belasting. Ik kan het wel, maar heb het niet voldoende geautomatiseerd en verval weer snel in 'gewoon' breien.
    Je laat leuke sokken zien; niks saais aan... mooi garen en dito patroontjes met kabeltjes, randjes, streepjes en stipjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat zijn aardig wat sokken! Ik ben ook sokken aan het breien, maar dat gaat véél langzamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sokken. Jammer dat de pijn nog niet weg is, toch hoef je je gelukkig niet te vervelen want je hebt wol genoeg. Maar binnenkort weer eens met lapjes en garen aan de slag kunnen zou toch fijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig kan je toch iets doen met je handen, maar het zou fijn zijn als de pijn weg is. Als ik jouw sokken zie krijg ik bijna zin om ook sokken te gaan breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke blessures kunnen langdurig zijn. Fijn dat je op deze manier toch nog kunt handwerken en sokken komen altijd van pas. Het paar met meilenweit en effen garen worden ook heel mooi. Leuk dat je nog weer een mooie streng scoorde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel heel fijn Dini dat de pijn nu toch iets minder wordt, goed
    van je dat je er bewust je best voor doet, uiteindelijk zou je je zelf
    ermee hebben als je weer volop zou gaan. Heb echt bewondering
    voor je en trouwens alle mensen ie zoveel prachtige sokken breien.
    Ook deze keer weer fraaie motieven die langs komen. Vorig jaar
    heb ik mijn eerste paar sokken gebreid, het zijn ook een paar
    kneusjes geworden maar het was wel leerzaam. Nu heb ik weer een bol om het volgende paar te gaan breien, proberen althans.
    Jouw patronen zijn PRACHTIG!!!

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtsokken. Dapper hoor dat je zover komt. Ik ben met beenwarmers bezig met Halloween wol. Tien toer op een avond dan houdt het wel op.
    Ze moeten af voor 28 oktober. Jij hebt leuke patronen en moeilijk lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen